GREEN ATTRACTION er GREEN KEY målrettet attraktioner.

Ordningen er udviklet til og i samarbejde med attraktionerne. Green Attraction er etableret i samarbejde mellem Danske Zoologiske Haver & Akvarier (DAZA), Organisationen Danske Museer (ODM), Foreningen af Forlystelser i Danmark (FFD), Videnspædagogiske Aktivitetscentre (VPAC), HORESTA og med støtte fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.

Bygger på Green Key koncept
Friluftsrådet og HORESTA har tidligere skabt Green Key, som er en miljømærkningsordning for hoteller, som nu er udbredt i over 60 lande og tildelt mere end 3.000 turistvirksomheder. Erfaringer fra Green Key er brugt som fundament for den nye ordning.

Da Green Key primært fokuserer på konference- og overnatningssteder og især hoteller, er der behov for en ordning, som fokuserer på attraktioner, museer, akvarier og forlystelsesparker. Det gør det nemt for gæsterne at finde bæredygtige steder.
 
Derfor har HORESTA sammen med branchens organisationer og Friluftsrådet udviklet en klon af Green Key, målrettet attraktioner, under navnet ”GREEN ATTRACTION”.

Troværdig ordning...
For initiativtagerne er det vigtigt, at det er en troværdig ordning, og derfor bygges der på et anerkendt koncept som Green Key, hvor der er strikse kriterier, en troværdig ansøgnings- og kontrolproces, hvor ansøgerne behandles og godkendes af en Jury og hvor de løbende tjekkes efter tildelingen.
 
... Og tæt på branchen
Men det er vitalt, at ordningen er tæt på branchen og er nem at gå til, markedsføre og forstå for gæsterne. Derfor fremmes ordningen i samarbejde med attraktionerne.